sunnuntai 29. toukokuuta 2011

Helppo halloumi-tomaatti salsa

Voi mieletön, että on ollut kiva päivä. Aamupäivällä suunnattiin Tapiolaan kesän avaukseen, jossa neiti pääsi tapaamaan mm. muumeja, lampaita, kaneja ja poneja. Hauskaa oli, torillakin käytiin. Päiväunien jälkeen koitti sitten äidin hetki, kun mies ja J suuntasivat Hop Loppiin leikkimään ja mä pääsin treenailemaan salille siihen viereen. Illalla vielä grillailtiin ja mies katsoi kauan odottamaansa jalkapallo ottelua. Kaikille siis jotain kivaa :)

Tänään, niin kuin aika monena kertana jo kevään aikana, on meillä grilliherkkujen lisukkeena halloumi-tomaattisalsaa. Niin helppotekoista ja niiiiiiin hyvää!

1 pkt (250 g)Pirkka halloumijuustoa
5 (500 g)tomaattia tai reilu rasia minitomaatteja
1 - 2 rkl Pirkka ekstra neitsytoliiviöljyä
n. 1/2 dl tuoretta minttua hienonnettuna
mustapippuria


Viipaloi juusto ja kuivaa paloja hieman talouspaperilla. Paista pannulla tai grillissä rasvassa kauniin ruskeiksi kummaltakin puolelta. Leikkaa jäähtynyt halloumi pieniksi kuutioiksi.

Kuutioi tomaatit. Sekoita halloumi- ja tomaattikuutiot keskenään. Mausta mintulla, mustapippurilla ja tilkalla oliiviöljyä.
 
Halloumi on niin hyvä, eiks vaan?

2 kommenttia:

  1. N-A-M! Mä en syö koko kesänä varmaan mitään muuta kun halloumia :P

    VastaaPoista
  2. Heidi: Mä oon oikeestaan vasta tänä kesänä löytänyt halloumin ja oon ihan koukussa kans!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!